6. ledna 2014

ღ Nezapomenutelný Silvestr a Nový rok 2014 ღ

Zdravím všechny do nového roku!

Máme za sebou silvestrovské zakončení roku 2013. Někdo více bujaré, někdo méně :-). My se letos rozhodli ... teda abych to uvedla na pravou míru, přítel rozhodl a překvapil mě Silvestrovským večerem v Českém Krumlově. "Nic si letos neplánuj, jedeme do Krumlova." Díky pracovním povinnostem to byl takový pobyt na skok, ale stálo to za to, fakt. Perfektní nápad vypadnout z každodenního prostředí a oslavit příchod nového roku 2014 v tak krásném městě jakým je právě Český Krumlov. 

Nejprve jsme se ubytovali v Pensionu Nika nedaleko historického centra a kolem půl osmé už nás usazoval číšník k našemu stolu v restauraci Konvice. Silvestrovské menu jsme měli předem objednané a skládalo se z několika chodů. Jelikož jsem byla po docela náročném dni celá hladová, těšila jsem se, kdy začnou nosit na stůl :-).

Konvice Český Krumlov
Aperitiv - Bellini

Konvice Český Krumlov
Menu

Konvice Restaurant & Cafe
Tatarský biftek z pravé svíčkové v italském toustu

Konvice Restaurant & Cafe
Silný slepičí vývar s domácími celestýnskými nudlemi

Konvice Restaurant & Cafe
Jako hlavní chod jsem si vybrala křepelku podávanou v košíčku s omáčkou z portského vína a dušenou zeleninou.
Pozn. redakce: Dle slov mého úžasného bratránka to spíš připomíná kuře na surfu :-). Já bych v tom viděla tu křepelku, jelikož na kuře to bylo moc malý, která se sluní na matraci v bazénu. Pěkně do bronzova. Joo, to jsou ty naše inteligentní teorie :-).

Konvice Restaurant & Cafe
Přítel zvolil vepřové medailonky s hřibovou omáčkou, dušenou brokolicí a tagliatelle.

Rulandské Bílé
Aby nám nevyschlo v krku :-). Mimochodem opravdu luxusní víno! Doufám, že ho seženu i někde v Budějcích. 

Konvice Restaurant & Cafe
Sladká tečka na závěr - Čokoládový dort servírovaný s Grand Marnier „Parfait“
Vysvětlení pro laiky jako jsem já - prostě čokoládový dort s krémem :-).
Kombinace obojího dohromady božská! 

Konvice Český Krumlov
Po dezertu kofeinová vzpruha

Konvice Český Krumlov
Nezapomenout na tip pro myče nádobí a odtud rovnou na terásku ...

Konvice Český Krumlov
... kde se skleničkou sektu ...

Konvice Restaurant & Cafe Český Krumlov
... budeme čekat na ohňostroj a příchod nového roku 2014. 

Připadala jsem si, jako když nejsem ani v Čechách. Všude kolem totiž zněla angličtina, němčina, pro mě naprosto vyhovující :-). Nás Čechů bylo v restauraci společně s obsluhou opravdu poskrovnu :-). O půlnoci restaurace uspořádala svůj vlastní ohňostroj. Bylo úžasný sledovat tu barevnou podívanou, za níž se v pozadí pyšnil krumlovský zámek. Pokud chcete někdy s partnerem či partnerkou vyrazit někam na silvestrovský pobyt, Krumlov můžu jen a jen doporučit.

Kolem půl jedné jsme se vydali na náměstí, k čemuž nám stačilo opravdu jen pár kroků :-). Tady to žilo! Kapela hrála, stánky otevřené, spousta lidí. Byla jsem mile překvapená, protože ze zkušeností vím, že ne každé město, byť i větší než Krumlov, o silvestrovské noci na náměstí pořádá program. 

Bylo tam opravdu útulně, zároveň živě, lidi se bavili, tancovali. Ale žádná hlava na hlavě, že by špendlík nepropadl. Prostě tak akorát :-). Dva svařáky na zahřátí a ochutnat teplý cibulový koláč, na který přítel dostal asi nejspíš závislost a budu se muset brzy poohlédnout po nějakém receptu :-).


New Year's Eve


New Year's Eve
K tanci a poslechu hrála krumlovská skupina Papouškovo sirotci.

Kapela dohrála kolem druhé hodiny a my po chvíli vyrazili směr pension. Tam jsem padla jak zabitá a spala a spala až do doby, než nám zazvonil dopoledne budík :-). Hlavně nezaspat! Náš program pokračuje. I když teda z postele se mi vůbec, ale vůbec nechtělo. Ovšem po nakouknutí z okna jsem změnila názor. To počasí! To bylo snad na objednávku. Parádní! A ten výhled!


Výhled z okna se s tím mým doma nedá vůbec srovnávat :-)

Sprcha, udělat ze sebe člověka, kterého se kolemjdoucí neleknou a vyrazit do města na oběd :-). Ten byl tentokrát v Hotelu Dvořák, ke kterému mám takovou svou osobitou vazbu. Městem se procházelo docela dost lidí. Klasicky hlavně cizinci, zájezdy ... opět jsem si připadala jako někde na dovče :-).


Cestou do restaurace jsem samozřejmě neustále zdržovala a fotila a fotila ...
... když on je ten Krumlov tak fotogenickej! Kdo by odolal ;-).

Český Krumlov
Po vaší levé ruce můžete spatřit již zmiňovaný Hotel Dvořák.

Teď už stačí jen vybrat nějakou tu novoroční mňamku.

Guláš
Tradiční novoroční čočku neměli. Vyměnila jsem jí tedy za guláš, který pro mě není zrovna typické jídlo,
ale tentokrát to byla při pohledu do jídelního lístku jasná volba.

Kuřecí plátek s roquefortovou omáčkou

Zámek Český Krumlov
Nádhera!

 


Český Krumlov Castle


Český Krumlov Castle


Český Krumlov Castle


Český Krumlov Castle
Blbinky :-). Já vím, no, tady to tak nevypadá. Ale z ostatních byla nejhezčí, nejostřejší. Pro dokreslení této scény si představte hopsání, máchání rukama, ksichtění se a následně na to ohlížející se kolemjdoucí :-).

Old Bohemian Gingerbread
Miluju tyhle obchůdky

Trhy na náměstí za denního světla

Restaurace Konvice Český Krumlov
Místo našeho včerejšího hodování :-)

Během odpoledne se začalo trochu zatahovat. I tak si ale neodpustím ještě tuhle fotku, i když už ne s tak krásně modrou oblohou. Kompozičně sice není úplně nejlepší, jsem si toho vědoma. Ale po ořezání veškerých nežádoucích objektů mi hold zbylo tohle. Pro tentokrát rozvržení vem čert a naposledy se pokochejte pohledem na staré centrum Českého Krumlova. :-)

Tak to byl náš Silvestr a Nový rok v kostce. Jak jste slavili vy? Doma na gauči, ve městě v baru, hospůdce, na diskotéce, nebo jste taky někam jeli? Pochlubte se, ráda se nechám inspirovat třeba pro příště :-).

A ještě abych nezapomněla. Až budete někdy v Krumlově a budete mít v zimních měsících chuť na horkou čokoládu, určitě zavítejte na zahrádku již zmiňovaného Hotelu Dvořák. Původně jsem na ní ani neměla chuť, takže si jí koupil přítel sám. Ale udělal svou osudovou chybu, když mi dal ochutnat. Ta byla tak výborná! Fakt pravá, klasická čokoláda. Skoro celou jsem mu jí vypila. Mňam, ještě teď se mi sbíhají sliny! Utřít pusu, klávesnici a nechat si zajít chuť :-).

Přeju vám všechno nejlepší do nového roku, ať vám letos vyjde to, po čem toužíte a užívejte si celý následující rok 2014! Vždyť přece žijeme jen jednou :-)!

Lady Allila



8 komentářů:

  1. Tak to jste se měli úžasně. Kuře na surfu mě opravdu pobavilo..:D
    Líbí se mi Tvůj blog, co by si řekla vzájemnému sledování?:)
    I Tobě vše nejlepší do nového roku.
    Tereza

    http://marvelouscabinet.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Terez! A co se týče blogu, nechala jsem Ti vzkazík ;-).

      Vymazat
  2. Nádherné fotky, parádní povídání, Ali! Muselo tam být fakt nádherně :-) a asi by mě u té jedné fotky zajímalo spíš video :-D to poskakování a mávání rukama bych chtěla vidět :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo furt "Udělej nějakou pózu!" No, tak jsem pózovala :-D

      Vymazat
  3. Děkuju moc za přání a za to, že jsi se stala mým čtenářem:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nápodobně, Kate :). P. S. Fandím každému novému blogu a těším se, co ukáže. Já sama začínala nedávno a teprve se rozvíjím :). U Tebe se těším obzvlášť na články o grafice, i když jsi psala, že tenhle blog chceš směřovat jiným směrem. No, každopádně, tohle by mě docela zajímalo :).

      Vymazat
  4. Všechno vypadá moc hezky, jídlo mi dělá akorát velké chutě, na fotkách Ti to moc sluší, klidně se nám tu prezentuj častěji :) dokonce jste měli moc hezké počasí. My jsme byli v Hustopečích a celou dobu nám tam mrholilo :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já myslela, že bylo takhle krásně všude. No, tak to jsme měli docela štěstí. Kdyby nám pršelo, tak jsme si to určitě tak neužili. A díky za kompliment, budu se teda snažit dát sem občas i nějakou tu mojí fotku :). P. S. Když si vzpomenu na ty bašty, co jsme tam jedli, sbíhají se mi sliny a dostávám hlad ... nebo minimálně chuť :). Měj se Teress a díky za koment ;)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vážím si jich ;-)