8. září 2013

Dovolená na ostrově Kos - návštěva hlavního města Kos

Vítám vás u dalšího článku! Pohodlně se usaďte, připravte si svou oblíbenou kávu, čaj či něco ostřejšího a pozor ... začínáme :-).

Kos - přístav, letecký pohled. Zdroj: http://www.exploregreece.eu/

Hlavní město Kos jsme navštívili za náš pobyt na ostrově několikrát. Projížděli jsme tudy při transferu z/na hotel, nastupovali jsme tedy na výletní loď, kdy o lodním dobrodružství si můžete přečíst ZDE, půjčovali jsme si z místní společnosti Moto Service Rentals buginu, se kterou jsme procestovali ostrov (článek ZDE a ZDE :-)), jedna z našich výprav do města byla i s cílem najít bankomat, jelikož nám z nějakého neznámého důvodu došla veškerá Eura, která jsme si s sebou na dovolenou vzali :-). To se hold stává a to určitě nejen nám. Kdo z vás to už taky zažil :-)?

Ovšem ani jedna z těchto krátkých návštěv by nevydala na celý článek. Proto vám popíšu a shrnu dva dny, kdy jsme ve městě strávili docela dost času, ať už turistikou jako takovou, nebo zábavou v místním klubu 4 Roses při zpěvu norského hudebníka.

Jelikož se náš hotel nacházel něco málo přes kilometr od hlavního města, vyrazili jsme pěšky, i když musím říct, že sice po pěší a cyklo stezce, ale přišlo nám to vždycky jako pěkná štreka podél té silnice, když na nás pražilo sluníčko a my šli jak velbloudi po Sahaře. Nevím, jak je to možné, ale cesta tam vždy tak nějak utekla, ale cesta zpět se zdála nekonečná. Na tom jsme se shodli oba dva.

Prvním atraktivním místem, které na nás čekalo, když jsme přišli do města, byla Marina. Asi se neliší ničím jiným, než jak jí znáte odkudkoli. Prostě spousta zakotvených lodí, kdy jsme mohli obdivovat jednu po druhé a říkat si, která by se nám líbila. A že by si člověk opravdu vybral ;-).

Pro lepší orientaci ;-)

Marina - Kos

Marina - Kos, podruhé :-)
Rozhodnuto, chci tuhle ;-)
A nebo ne, tuhle! Vyfoť mě u ní, ať to vypadá, že je naše :-)

Vycvaknout u kotvy a pokračujeme dál

Po pár minutách chůze po pobřeží směrem do centra narazíte po levé straně na tuto budovu. Hádejte, k čemu slouží.

Jedná se o policejní budovu. Ti se teda mají. Musím říct, že je opravdu reprezentativní. Za sídlem policie už může vidět hrad, který je důležitým turistickým cílem.

Castle
U vstupu do Castlu, který se nachází po levé straně. Vpravo pak
má oblíbená policejní budova
Vstup jsme si ale tentokrát nekupovali. Zase až takoví historici nejsme a starověkých památek je v hlavním městě k vidění plno. Například Agora, starověké tržiště pocházející ze 3. až 4. století před naším letopočtem.

Ancient Agora
A nebyli bychom to my, kdybychom se nezastavili někde na něco dobrého. Člověk si chce přeci jen také trochu orazit, vedro spojené s turistikou uprostřed rozpáleného města vyčerpává. A co si dáme? Jelikož jsem blázen do fresh džusů, měla jsem vybráno hned - banán, jahoda, jablko, hruška - skvělá kombinace ;-). Přítel se nakonec nechal zlákat a kupodivu i on byl spokojený :-).

Fresh juice - banán, jahoda, jablko, hruška
Po odpočinku jsme pokračovali v prohlídce města.

Úzkou uličkou až ke kostelíku
Kuk :-)
Acropolis
Další zastávkou, kde jsme se chvíli zdrželi, byl starobylý amfiteátr s kulatým hledištěm z mramoru. Kámen byl ale od sluníčka pěkně rozpálený, takže doporučuji nesedat :-).

Amfiteátr - Odeum

Raději ve stoje. Kdo si sedne, bude uškvařen :-)
Po návštěvě amfiteátru, kdy jsme si představovali, jak to tam muselo být krásné, jsme se pomalu vydali městem nazpět.

Opět jsme "obdivovali" všudypřítomné kočičky :-)
Jelikož každou středu ve městě kotví loď obřích rozměrů, pro mě prostě Titanic :-), vydali jsme se i další den do hlavního města. Přece si to nenecháme ujít. Byl to opravdu kolos. Nechtěla bych jí přijít do cesty a to s jakoukoliv loďkou, kterou jsme viděli předešlý den na Marině.

Přístav, kotvení lodi
Prý, že si jen vyfotí loďku. Šmírák je to :-)
Už z dálky bylo vidět, kdo tu má dneska navrch :-)
Byla prostě obrovská, to se musí zdokumentovat
Prošli jsme si přístav, vyfotili kočičí frajerku na čtyřkolce, zamlsali si, naobědvali a vydali se do našeho přechodného domovu zchladit se v bazénu. Zároveň jsem se jako správná ženská musela zastavit v kabelkovém ráji, kde to bylo bohužel samý fake :-(. Proč to tam cpou? Tak krásná kabelka by to byla a určitě bych s minimálně jednou odešla, kdyby všude nebyla falešná loga.

Kos - přístav

Co na to říct :-)
A vás všechny taky sním!!! :-)
Fake vedle faku, škoda :-(

Večer jsme měli v plánu vydat se do víru velkoměsta :-). Ještě před odchodem jsme si stihli naposledy vyfotit náš oblíbený "Titanic" a to rovnou z našeho hotelového balkonu, když zrovna odplouval z přístavu.

Mise splněna a můžeme se vydat na cestu :-).

Rozběhnutá, plná síly a energie ještě nevěděla, jak
potom bude kvůli podpatkům, které si frajerka
vzala, trpět :-)
Ve městě jsme prošli centrum a snažili se najít nějaký klub, kde bychom strávili večer a vyhodili si z kopejtka :-). Nějak jsme ale žádné disco nemohli najít. Vzpomněli jsme si na plakát, který byl všude po městě a lákal do klubu 4 Roses. Ok, proč ne, zkusíme to. Nejdřív si ale musíme udělat pauzu, někam sednout a dát si pití. Zakotvili jsme v místním baru/restauraci a vybrali si koktejly.

Cheers ;-)
Následovalo malé občerstvení - Club sandwich. Tento v podstatě toust s hranolky byl na ostrově velice oblíbený. Museli jsme ho proto také vyzkoušet.

Club sandwich
Po druhé večeři už jsme se přesunuli do klubu 4 Roses. Jednalo se o menší podnik. Uvnitř malý taneční parket a několik stolečků. Veškeré dění se ale odehrávalo venku. Tedy alespoň po dobu naší návštěvy. Zahrádka byla stavěná do tvaru L a uprostřed, tedy aby byl vidět ze všech stran, seděl zpěvák, hrál na kytaru a bavil všechny hosty. Hned při vstupu nás přivítali a usadili a to dokonce hned kousek od pana mistra :-).

Vybírali jsme, co si dáme. Chtěla jsem zkusit řecký nápoj Ouzo. Když nám ho přinesli, voněl hezky po pendreku. Ten mi nevadí, mohlo by to být i dobré. O opaku mě přesvědčil hned první lok. No fuj, litovala jsem, že jsme si to objednali :-D.

Když si odmyslím tu hrůzu, kterou jsem nakonec s veškerým odhodláním dopila, večer byl moc fajn. Zpěvák byl náramný bavič a měl to prostě v krvi ;-). Známé songy si s ním zpíval celý podnik.

To bílé ve skleničkách, to je ono, Ouzo. Už nikdy více :-D
Mr. Kristian Fjellstad - dokud jsme neznali jeho jméno, mysleli jsme si,
že je to Američan. Mluvil skvěle anglicky a zpíval převážně americkou klasiku.
K tanci a poslechu hraje ... :-)
Jelikož náš foťák při nahrávání večera hlasitou hudbu z reproduktoru nezvládl a výsledným zvukovým efektem se opravdu chlubit nemůžu, našla jsem na YouTube video toho samého zpěváka, i když natočené v jiný čas, na jiném místě. Můžete si ale aspoň udělat představu, jak to v klubu vypadalo.

Sice jsem byla na jednu stranu trochu zklamaná, že jsme nenavštívili opravdu pořádnou velkou diskotéku, na druhou stranu v klubu 4 Roses o nás pečovali, jak jen mohli a živá hudba byla super. A možná i dobře, že jsme nakonec netancovali. Boty na podpatku, co jsem měla na sobě, jsou sice pohodlné, ale když v nich člověk dojde přes kilometr z hotelu do města, pak trajdá po městě a pak ještě cesta domů, tak opravdu žádný velký komfort. Cestou na hotel mě přítel chvílemi nesl, protože už mé skuhrání nemohl vydržet :-).

Jak se tak dívám, v dnešním článku převažují fotky nad textem :-). Doufám, že vám byly nápomocny zakreslené mapky, a že vám usnadnily orientaci, kde se zrovna nacházíme. Mějte se krásně a zase brzy "na čítanou" ;-).