3. září 2013

Dovolená na ostrově Kos - Výlet lodí po přilehlých ostrovech

Dnes bych vám ráda popsala náš jednodenní výlet lodí po Egejském moři, kdy jsme se podívali na přilehlé ostrůvky.

Vše začalo ráno, kdy nás na hotelu vyzvedl autobus a dopravil do města Kos. Průvodkyně nás dovedla až k naší lodi. Už byla ale celkem obsazená, tak jsme bezradně bloudili a hledali místo, kde bychom se mohli uvelebit. Ale jak se říká, že kdo hledá, najde, tak tentokrát se to opravdu potvrdilo. Procházíme kolem anglicky hovořícího páru, který má vedle sebe místo, a i když jsem si říkala, že už je taky určitě zabrané jako všechny ostatní, a že se budeme mačkat na židličkách na zádi lodi, odpověděli, že je volné. Tak jsme s radostí naskočili na "opalovací prostřední část lodi" (omlouvám se, ale opravdu nevím, jak to nazvat :-)), vyndali ručníky a uvelebili se s nadšením, jaká krásná místa jsme nakonec sehnali.

Naše plavidlo



Loď vyplula a zamířila na první ostrůvek s názvem Pserimos. Zdálo se, že je to dost blízko a poplujeme chviličku. Moře je ovšem zrádné a vzdálenosti se na něm zprvu zdají dost zkreslené. Takže cesta tam trvala přibližně hodinu a půl. Ovšem žádná nuda to nebyla. Já osobně lodě miluju a o to víc, pokud se jedná o plavbu po moři. Loď rozrážela vlny a hezky nás ošplouchávala mořská voda. Někdy s menší a někdy s větší intenzitou, která se poznala podle jekotu cestujících a smějícího se kapitána :-).

Všechno natočit, ať máme živé vzpomínky
Šlápněte na to, kapitáne, sledují nás! :-)
Po příjezdu na ostrůvek jsme ho šli bedlivě prozkoumat. Dostali jsme klasický rozchod, jako se dává třeba u dětí na školním výletě :-) a vydali se podívat, co nabízí. Celé turistické centrum ostrova v podstatě zahrnuje nádhernou písčitou pláž a přilehlé obchůdky, stánky, restaurace a bary. Musím říct, že teda pláž byla opravdu nádherná. Všude krásný jemný písek, postupný vstup do moře. Všichni turisti se tam zběsile fotili, vymýšleli různé pózy, aby na fotkách vypadali co nejlépe a originálně. My se samozřejmě fotící mánie také zúčastnili :-). Mimochodem, všichni se v Čechách vždycky smějí asijským turistům, jak stále všechno fotí. Občas, no dobře, tak často si i já připadám jako taková turistka přijíždějící z Asie, která má jen pár dnů na to, aby zdokumentovala celou Evropu a cvaká, co vidí :-).

Ostrov Pserimos

Pserimos - přístav

Pláž jsme si pořádně užili, obešli místní stánky, kde se nám zalíbily kloubouky, a protože sluníčko docela pražilo, s jejich koupí jsme neváhali. Po příchodu na loď už na nás čekal oběd v podobě speciality šéfkuchaře a kapitána v jedné osobě - vepřový špíz, zeleninový salát, tzatziky a pečivo. I když jsem zvyklá na trochu libovější masíčko (asi proto, že dávám přednost kuřecímu), i tak mi oběd opravdu bodnul a moc jsem si pochutnala. Tzatziki, jak ho připravují v Řecku, prostě nemá chybu!

Zdravím všechny do Čech!

Podpis do písku
Nový klobouk, vzadu s mašlí. Bylo mi řečeno, že v něm vypadám
 jak Pařížanka. Takže jsem ho musela mít :-)
Oběd na lodi - vepřový špíz, zeleninový salát, tzatziky, pečivo

Po cestě na další z ostrovů - Kalymnos, jsme se zastavili na místě, kde jsou sádky. Prý, když budeme mít štěstí, tak uvidíme delfíny. Kapitán nabádal, abychom pískali, že tím delfíny přilákáme. No, ať má snaha byla jakákoli, pískat prostě neumím :-D. Takže vábení delfínů jsem přenechala ostatním pasažérům. V ruce jsem držela kameru a natáčela, aby mi nic neušlo. Přítel se snažil pořídit pár fotek, ovšem delfíni jsou ryby (pro ty, kdo by to nevěděli :-)) a jsou hrozně rychlí. Takže okem jsme jich pár zahlédli, hlavně ty dva, co se asi tak tři vteřiny předváděli a plavali vedle sebe směrem k lodi, ale foťák na to bohužel nestačil. I když na jedné fotce je malinko vidět, teda spíš je tam vidět něco ve vodě :-). Pojďme si zahrát hru "Find the dolphin" (odvozeno od známé Find the cat) :-).

Kdo najde, neprozrazuje :-)!
Delfínci sice trochu zklamali, protože jsem čekala vyskakující houfy, které poplují podél lodě a budou panáčkovat přesně tak, jak to známe z filmů :-), ale i tak jsem byla ráda, že se vubec nějací objevili a nenechali nás bez zážitku.

Po chvíli opalování se na lodi a kvílení z obrovských vln, které nás zdárně osvěžovaly, jsme připluli na ostrov Kalymnos. Ten je známý hlavně pro houby, které se tu už od dávných dob lovily z moře a slouží jako žínky na tělo, odličování obličeje, nebo i třeba na mytí auta. Paní průvodkyně nás upozorňovala, že místní houby jsou nejvyšší kvality a netrhají se, na rozdíl od hub např. z okolí Mexika a poznáme to i na jejich ceně. Navštívili jsme obchůdek a manufakturu v jednom, kde nám zraky jen přecházaly. Tolika hub různých tvarů, velikostí a barevných odstínů, kdy světlejší jsou vhodné právě na odličování, což je informace zajímavá hlavně pro dámskou část naší lodní výpravy :-).


Kalymnos po pravé straně
Připlouváme

Manufaktura

Já jsem si nakonec žádnou houbičku neodnesla, protože jako suvenýr pro mé blízké mi přišlo, že by nebyl dostatečně oceněn a sama mám doma na mytí a odličování spoustu blbinek, takže jsme pokračovali v prohlídce města, kdy jsme pokukovali po obchůdkách se suvenýry a zastavili se na pravé řecké Frappe a pivečko v místní kavárně Miami. Hrozně se mi tam líbil přístroj na osvěžování vzduchu, ač jsme seděli venku na terásce. Něco jako klasický větrák, ale rozprašovalo to vodu. A ten design :-). Ještě bych chtěla podotknout, že nás mile překvapila pozornost podniku, kdy jsme k objednávce zdarma dostali vychlazenou lahev vody a misku s chipsy. Jak málo stačí k radosti turisty :-).

Osvěžení během horkého dne
Krátká procházka a budeme pokračovat v plavbě

Po krátkém občerstvení jsem se vydali zpět na loď a vypluli směr ostrov Plati. Nikoliv však přímo na něj, ale pouze k jeho bezprostřední blízkosti, kde se nacházejí útesy obklopené krásně čistou vodou a pro šnorchlování je to zde jak dělané. Kdo chtěl, mohl z lodi přímo do vody skočit šipku, kufr, nebo třeba placáka. Proti gustu ... :-). Já se ale rozhodla, jako většina pasažérů, sejít do vody po schůdkách. Pro neplavce asi žádná zábava, ovšem my ostatní ať už se šnorchlem, nebo bez, jsme si tam hezky zaplavali a mohli si užít krásně průhledné čisté moře.

Najdi mě :-)

Toto byla naše poslední zastávka. Dál už jsme se plavili zpět na ostrov Kos. Cesta ale trvala docela dlouho, tak se nám jí personál snažil zkrátit osvěžením ve formě šťavnatého melounu a zábavného programu, kdy vždycky svázali lanem za ruce dva lidi k sobě a museli se provlíkat tak dlouho, až se oddělí a rozpletou. Předem mi bylo jasné, že to nejde normálně, jedině se záludností :-). Ale byla to sranda, když jsem tím trápícím se člověkem před zrakem celé lodi nebyla já :-).

Zpátky na lodi a plujeme domů (tahle fotka byla sice pořízená po cestě tam,
ale hodilo se mi dát sem ještě jeden obrázek z plavby ). Takže se omlouvám
za malou mystifikaci :-)

Po programu jsme se hezky uvelebili, teda spíš zalehli na svá místa a nechali se šimrat slunečními paprsky, ovívat foukajícím větrem a ošplíchávat divokým mořem až do doby, než jsme se začali blížit k pevnině. Tam už na nás opět čekal autobus, který nás rozvezl do jednotlivých hotelů.

Výlet byl opravdu vydařený. Cena za dospělou osobu přibližně 40 EUR, ale pokud se někdo chystáte ostrov Kos navštívit, určitě si tenhle zážitek nenechte ujít. Pokud teda nedáváte přednost dovolené proválené u moře s patřičnou dávkou nicnedělání :-).

A co vy? Jakému typu dovolené dáváte přednost? Poznáváte rádi okolí, místní život a cestujete po oblasti, nebo si spíš užíváte odpočinku na hotelu s all inclusive? Dejte mi vědět do komentářů pod článkem ;-).

P. S. Už se na vás těším při pokračování našeho řeckého dobrodružství, tentokráte křížem krážem buginou po ostrově :-)

4 komentáře:

  1. Uplne si mi pripomnela moje detstbi, kdyz jsem v 17 nebo kolik mi to bylo... Mela moznost podobnou loficku ridit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitán tě zatáhl do kajuty, nasadil ti čepici a nechal tě kormidlovat? To samé se nám stalo v Itálii. Byl to hroznej komik. Do dnes na to vzpomínám, jaká to byla prča :-)

      Vymazat
    2. no, ne že by mne někam zatáhl, já byla usměvavá, mladá... koupený španělský plavky (tj. dole větší, nahoře menší... já opačné proporce:-D ) takže asi myslel, že si šplhne. Ale od té doby nemám nádhernější zážitek a mým snem je jednou si užít dovolenou na jachtě a udělat si lodní průkaz... no snít můžu dál :-D

      Vymazat
    3. To by se mi taky líbilo. Jak jsme procházeli v Kosu tou Marinou, tak jsem tam pokukovala, jaká loď by se mi líbila a na jaký strávíme dovču příště :-D

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vážím si jich ;-)